20‏/01‏/2007

عاشقة


وأزحت أستار الخجل
وهفوت عاشقة لأرضك ..... ضمني
بل وإحتويني في رداءٍ من قُبل
..... وإنقش خرائط راحتيك علي جسد
قد شاب من فعل الملل
......... ياسيدي
أنا لست عابئة بمحكمة الهوى
ماعاد يغريني بإنصافٍ أمل

هناك 29 تعليقًا:

SomeOne يقول...

انا مش مصدق اللي بقراه

ايه يابنتي ده

الله يجازيكي

ايه الجرأة دي كلها

كان ناقص تقولي اسمه بالمرة

متلقيش حلم و ما حلمش

عشان مش حصدقك

أستار الخجل؟؟؟
رداءٍ من قبل؟؟؟
لست عابئة بمحكمة الهوى؟؟؟؟؟

الله يخرب بيتك

raspoutine يقول...

الله عليكى
قولى اتكلمى متخبيش اللى جواكى
مختصره لكنها تحمل بداخلها الكثير من معانى الحب والاحتواء

kareem azmy يقول...

جميلة يا مي

اتمنى ان تكون حالة حب صادقة و ربنا يسعدك

بلال حســــنى يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
غير معرف يقول...

الله عليكى
الجرأه دى اول سلمه فى التحرر
روعه
وهتبقى روعه لبقت فلم
واتفرجنا
هههههههههه



انا مستنى الحلقه اللى جايه...؟

قصاقيص يقول...

شادي
1_
الله يعمر بيتك علي الدعوتين الحلوين دول
2_
مكنتش هقول حلم ولا حاجه وف نفس الوقت لو كنت حاسه انه من حقي كنت قلت اسمه..... بس هو مش ملكي
3_ ماقلتش يعني القصيدة في حد ذاتها كعمل ادبي عجبتك ولا لأ؟؟


raspoutine
ميرسي علي الزيارة الجميله ومتشكرة علي الكومنت اللطيف

كريم
اشكرك ياكريم...... هي فعلا صادقه اوي وهو ده الاعجاز لان مفيش احلام صادقه

ohbebo
الله علي كلامك الدافي الرقيق اللي كانك كنت معايا وانا بقوله
وعموما انا حصلي الشرف زيارتك

أسامة
1_بقي كل ده واول سلمة في التحرر؟؟ انا بيتهيالي اني خلاص وصلت الروف
2_
إنت لسه عايش في موضة المسلسلات العربي الممله دي وحلقات وكلام فارغ
عموما ده كان فيلم تسجيلي عن الاحلام المكسورة جوا قلوب قزاز واتعرض مرة واحة ومفيش بلاي باك
يبقي الافضل انك ماتستناش لانك هتطول في الانتظار ومفيش امل

SomeOne يقول...

أنا بصراحة لا استطيع ازاحة أستار
الخجل

اني اقف عاجزا امام كلماتك الجريئة اللي مقدرش اقولها لحد ولو حاسس بيها

بس طبعا القصيدة كعمل أدبي أعجبتني كثيراً

واكيد انها لو معجبتيش كنت قولت


اول سلمة ايه بس يا اسامة
الله يجازيك انت كمان

لأ ومستني يتفرج

ههههههههههههههههههه
ههههههههههههههه

عايز يعملكم فرجة يعني

SomeOne يقول...

برنامج لتنزيل ملفات الفيديو
من موقع
youTube

Shadi's YouTube Video Downloader A-1

غير معرف يقول...

ياشادى
يامى
انا مش قصدى التحرر اللى فى بالكم
انا قصدى تحرر تانى ابقى اقلكم عليه لما اشوفكم



انا مش هعلق تانى



باى

basma saghir يقول...

حلوة كتير وشكلها حقيقي وكمان جريئة

تعبيراتك احلى واحلى مش عارفة ليه شدتني مع انها قصيرة
بس من امتى كان الموضوع بالكم المهم المضمون

سلامي ليكي

قصاقيص يقول...

شادي
ياريتني كنت اقدر اعتذر عن الأبيات لكن للاسف.......دي احساس صادق جدا عندي
بذمتك يرضيك عمايل اسامة؟؟
هههههههههههههههه عقله
وميرسي علي البرنامج الطحن ده

أسامة
اكيد هتقولنا عليه لما نتقابل؟؟ طيب استعد من دلوقت ومعاك اتنين شاي واتنين زبادي خلاط
ومش هتحايل عليك عشان تعلق تاني
ههههههههه

بيسوو
ميرسي علي الزيارة الجميله والتعليق الجميل ده
تحياتي

غير معرف يقول...

اوكش
بقى
شاى
وزبادى
وخلاط كمان

فينك ياصديقى تشوف...؟

Amany Y. El-Saeed يقول...

الله يامي...فعلا خير الكلام ما قل و دل...و بيتهيألي مفيش أدل من كده
جميلة أوي...برافو عليكي
على فكرة...حلوة أوي الخناقه إللي فوق دي...شدوا حيلكم...عايزين دم

SomeOne يقول...

اسامة
-------
انا نازل الهرم الجمعة الجاية
وصاحبك احتمال يجيلي هناك

ياريت تيجي معاه عشان
تقولي على موضوع التحرر التاني ده


--------------------------------

مي
----
اعتذار ايه و اسف ايه بس

دي ابيات جميلة جداً

هو انا قلتلك انهم وحشين ولا مضايقني في حاجة
----------------------------------

أماني
--------
معاكي حق مفيش أدل من كده



:) :) :) :) :) :)

SomeOne يقول...

على فكرة يا مي


اللنك اللي انتي حطاه بتاع مدونة

الناس والعالم

مش شغال

شكلك كتبتيه غلط

أحمد الشمسي يقول...

النهاردة اتصل بيا واحد صاحبي... قال لي قصاقيص فيها النهاردة قصيدة جميلة! ولأني بثق فيه جدا، دخلت!
وبعدها ضفتك لقائمة مدوناتي...

بعيدا طبعا عن مناقشة الأدب من الناحية الأخلاقية أو ربطه بواقع الكاتب، انتي عاملة شغل هايل والله، القصيدة مستوفية الشروط من وزن وخلافه، وكمان فيها إحساس جميل بالزهق من الانتظار والقفلة بتاعتها جميلة... الله ينور!

Haitham Abu Akrab يقول...

فيها تعبيرات حلوه بس علي بعضها
مش مستواك

هفوه وتعدي

غير معرف يقول...

أنشاء الله ياشادى



باين انت فعلان اسرع من الشات
مدونتك يامى وشه حلو عليا
المراه دى هقابل واحد



المره الجايه انشاء الله وحده
ربنا يكرم



هههههههه

Egyptos يقول...

رائعة
الكلمات و الصور
و بس

Egyptos يقول...

أول مرة أشوف البلوجاية بتعتك كانت النهاردة.. و عجبنى جدا إختيارك لنفس تصميم البلوجاية بتعتى.. و اللى عجبنى اكتر إسهالك فى البوستات بتاعتك قصدى نشاطك الكبير اللى من يوم ما فتحتى البلوجاية دى و انت نازلة كتابة.. يا ريتك بقى كل القصائد دى كتبتى فيها تاريخ كتابتك ليها و هو يبقى تأريخ لتطور إسلوبك يا عسل
و يا ترى ليك بلوجات تانية و لا لأ

Haitham Abu Akrab يقول...

ويا تري
ستار الخجل
ده
المتر منه بكام



ههههههههه

قصاقيص يقول...

أسامة
بلاش تدخل صديقك في الموضوع......... خليها بينا

أماني
ميرسي ياقمر علي كلامك الرقيق بالنسبه لتعليقك علي القصيدة ....اما بالنسبة لموضوع الخناقه والدم.......فأنا عارفة إنك بتهدي النفوس
هههههههههه

شادي
بقي كدة؟؟ علي اساس اني كيس جوافه في الوسط
كان لازم الجمعه؟؟ ماكنش ينفع الخميس كنا لحقنا ندبسك في عزومة قهوة حتي
بالنسبة بقي للينك بتاع الناس والعالم فانا مش عارفة في ايه مهما اتاكدت منه برضه مش اكتيف مش عارفه ليه
وبعدين خد هنا....... انت بتدخل تقرا وتسيب كومنتات ولا تتفحص احوال البلوجات؟؟

د/أحمد الشمسي
متشكرة علي زيارتك ومتشكرة لصديقك اللي فكرك بينا وعموما ........ بعض مما عندكم.........برضه بصرف النظر عن مناقشه الادب من الناحية الاخلاقية او علاقته بواقع الكاتب
شكرا

هيثم
مستنياك علي الايميل علشان تشرحلي ليه مش في المستوى يامقموص

أسامة
عد الجمايل

egyptos
ههههههههه.........الله يسهله ياعم وبعدين متشكرين علي زيارتك للحمام العمومي بتاعنا ......سوري..قصدي المدونة بتاعتنا
وعهلي فكرة انا عندي مدونة محندقه كده علي قدي في البلد وعارضاها للبيع.........تشتري؟؟
شكرا

هيثم
المتر علي 20 جنية.......ومفيش فصال...قلت ايه؟؟

elkamhawi يقول...

لا جاحدة بجد

Haitham Abu Akrab يقول...

انا حرمت خلاص
في مواعيد
يادكتوره

استنيني عند ناصيه الياهو
علي الساعه 4.30

بيجاسوس المصرى يقول...

يعنى كل مرة تسبقنى فى الرد يا مى

انا لسه واضع البوست و اقول ياهادى ادخل على مدونتك الاقى الرد على طول

اختيارك للكلمات جميلة جدا وخاصة محكمة الهوى فأنها مليئة بروح القلوب

تحياتى

قصاقيص يقول...

El kamhawi
شكرا ... وحشتنا زياراتك

هيثم
هستني وعلي الله ماتدخلش..........الحساب هيتقل اوى

معتز
ياباشا مفيش فرق بينا.............وشكرا علي الزيارة الجميله

Dalia يقول...

روعه جدا
تسلم ايديكى

nor يقول...

كلماتك رقيقة وجميلة وصور روعه... اخيراً عدلتي كتيير من نظرتي لكل مايكتب في البلوجات من أدب كله بيبقى هرتلة... لكن صحيح صورك روعة

قصاقيص يقول...

dalia
أشكرك....وميرسي ع الزيارة

nor
ميرسي أوى.....والحمدلله اني اني قدرت اختلف عن تعميم نظرية الهرتله

شكرا