05‏/01‏/2007

..........إليه


أسطورة بالحب أنت....."معلمي"0
وطني وقنديلي وعطر محارمي
بل فارس قد ضل _يوماً_ عن حكايا شهرزاد
وأتي علي عجل ليملك عالمي
أهديك أوصالي وقلبي_سيدي_0
إن لم يكن يكفيك وطنُ في دمي

هناك 22 تعليقًا:

SomeOne يقول...

حلوة اوي
ان لم يكن يكفيه

فين
باقي القصيدة
انت ح تضحكي علينا ببيتين

Dr-SiNdbAd يقول...

هايل يا دكتورة زى ما اتعودنا دايما
يارب كده دايما بالتوفيق فى الحياة العملية والعلميه

^ H@fSS@^ يقول...

مي
حعترفلك بحاجة
انا كل يوم اقعد اقرا في اللي انتي كاتباه
مش بس البوست ده
لا
التانيين كمان
و مش بقدر اعلقك
حتى بقيت ازهق من نفسي اني كل مرة حقول كلام و خايفة يبقى متكرر و سخيف
لكن خلاص انتي استحقيتي شهادة الايزو في الشعر التدويني

لان باين انك متمكنة جدا من كلماتك
صورك رائعة و حساسة
مش الصور اللي بتحطيها مع البوست
لا
الصور التعبيرية اللي انتي بترسميها بكلماتك

تحياتي لك يا جميييييييلة

قصاقيص يقول...

شادي
تسلم تعليقاتك الجميله ...بس دي مش قصيدة دي كانت مجرد اهداء ما اتبعتش لأنه كان اهداء لحلم.........ممكن اكمله ويبقي قصيده لو عملوا مصلحه بريد بينا وبين هيئه الاحلام

حفصة
والله مش عارفة اقولك ايه ...انا من كتر كلامك الجميل خايفة اصدق واتغر
انتي بتحرجيني بذوقك وبكلامك الرقيق اللي يشبهلك

Haitham Abu Akrab يقول...


حمد الله ع السلامه يا شيخه
ايوه كده عودي يا هاميس
سيبك من شهرزاد والكلام اللي مبيكلش عيش ده
خلينا ق هاميس وازوريس
الاثار بفلوس الايام دي
ع العموم
وفرتي كلام كتير ق كام سطر مركزين
جامده هعتبرها اول احلي اس ام اس اقراها السنه دي

قصاقيص يقول...

dr_sindbad
متشكرة جدا ليك .......دعواتك لينا
بس بلاش دكتورة دي........انا مهما كان اختك الصغيرة....وبعدين انت اللي دكتور رسمي.......صحيح ايه اخبار مرتبات وزارة الصحه؟؟

أحمد سلامــة يقول...

يا سلااااااااااااااااااااام
عطر محارمي
خلاص يا مي
انتي كده بقى ليكي أبجدية خاصة للمشاعر
جبتيها منيين عطر محارمي دي
احنا خدناها في سنه كام؟
والله ما عارف اكتب ولا أقول حاجه
أحلى حاجه ان هي مش طويله عشان الواحد ما يجرالوش حاجة
أرحمينا بقى واكتبي حاجه هايفه مره
مره واحده بس
ماشي

قصاقيص يقول...

هيثم
وحشتنا ووحشتنا كومنتاتك
علي فكرة انا فعلا كنت ناويه ابعتها اس ام اس لكن لقيتها 3 رسايل ....واختك ممعاهاش رصيد وعايشه ع الاعانات ...............تعرفش حد يحولّي5 جنيه
شكرا


سلامة
أوعدك....بس سؤال"هو انت من انصار محمود عبالعزيز لما قال" اديني في الهايف وانا احبك ياننس"؟؟"0
متشكرة ليك بجد يافاتح نفسي بكومنتاتك

أحمد سلامــة يقول...

والله يا مـي عادي يعني
نفسي أقرالك حاجه هايفه على سبيل التغييـر

قصاقيص يقول...

سلامة
متشكرين ياباشا علي اهتمامك بكتاباتنا وبالمدونة
وعموما شكلي فعلا هبدأ اتهايف في الكتابة لأني المذاكرة بوظت دماغي
شكراً ليك يافنان

أحمد سلامــة يقول...

يووه بقي
البتاعة دي جامده قوي وعايز اعلق عليها تاني
والله العظيم روعه روعه روعه
كل ما تيجي في بالي
أسطورة بالحب أنت معلمي
وطني وقنديلي وعطر محارمي
أقول عظمة علي عظمة يا مــي
بجد أميرة الشعراء
موهوبه بجد

قصاقيص يقول...

سلامة
حرام عليك..........انا كده هتغر
وعموما اشكرك علي كلامك الجميل اللي يفتح النفس للكتابه تاني وتالت
ويار دايما عند حسن نقدك
شكررراااا

غير معرف يقول...

"خير الكلام ماقل ودل
انت بتصقى ليه الكلام ده


ابقى متعينا بكلماتك اكتر ولكتر

قصاقيص يقول...

أسامة
متشكرين علي التعليق الحلو....وعموما انا حبيت ألخص وأجيب م الاخر
اصل اللي انا كتباهاله علي طول روحه في مناخيره
هههههههه
شكرا

غير معرف يقول...

ايه ده هو انتى تعرفيه؟
ده بقى مش حلم
اشطااااااااااات

قصاقيص يقول...

أسامة
ده أجمل حلم واصعب حقيقة واغرب احتمال

غير معرف يقول...

يابختك بيه
ربنا يخلهولك

قصاقيص يقول...

أسامة
دعواتك معانا....... بس تسمحلي اصحح الدعوة
يخليه لينا
في فرق بين نيها وناها.......هههههههههه

غير معرف يقول...

نمله ماتت على الشط فبيسألو مسطول تعتقد ليه ماتت؟ قال ضحايا تايتنك

قصاقيص يقول...

تيتانك؟؟
اما صحيح مسطول مش وطني
بقي يسيب العبارة وبلاويها ويقول تيتانيك
بس علي فكرة ممكن يكون لسبب عاشر........انهم كانوا بيسكروا سوا ولما ماتت جابها في تيتانيك علشان يبعد عن نفسه الشبهات

الأباصيرى يقول...

أية الكلام الجامد دة

احساسك كان حلو أوى فى البيتين دول

ربنا يوفقك

قصاقيص يقول...

الأباصيري
متشكرة اوى علي رقه كومنتك وعلي الدعوة الحلوة دي